ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ

Παλιά και νέα παιχνίδια

2015-09-10 15:04

Η ΓΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

 Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο πιασμένα απ' τα χέρια. Ένα παιδί κάνει το ποντίκι κι άλλο τη γάτα. Ο ποντικός στέκεται στο κέντρο του κύκλου, ενώ η γάτα περιμένει απ' έξω. Το ποντίκι έχει το δικαίωμα να μπαινοβγαίνει απ' όπου θέλει. Η γάτα, όμως, μπορεί να μπαινοβγαίνει απ' ορισμένα μόνο σημεία, που θα καθορίσουν. Αν η γάτα, στην προσπάθειά της να πιάσει το ποντίκι, κάνει λάθος και μπει ή βγει απ' αλλού, τότε «χάνει», και τη θέση της παίρνει το παιδί που στεκόταν στη θέση απ' όπου πέρασε. Αν όμως καταφέρει να πιάσει το ποντίκι, τότε αλλάζουν οι ρόλοι.

 

ΓΑΤΟΥΛΑ

Αυτό το παιχνίδι παίζεται με όσα παιδιά θέλεις. Ένα από αυτά θα κάνει τη γατούλα. Τα άλλα θα απομακρυνθούν περίπου 3 μέτρα. Μετά όλα τα παιδιά θα φωνάξουν: "Γατούλα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς; Τι σου αρέσει και τι προτιμάς;" Και τότε η γατούλα θα πει ένα χρώμα και τα παιδιά θα τρέξουν να το βρουν. Όποιο παιδί δεν μπορέσει να το βρει, θα τον πιάσει η γατούλα και τότε θα τα φυλάει εκείνο.

 

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΒΓΑΖΕΙ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ

Αυτό το παιχνίδι παίζεται με όσα παιχνίδια θέλετε. Ένας θα βγάλει την παλάμη του ανοιχτή μπροστά. Οι άλλοι θα του κρατήσουν από ένα δάχτυλο (δεν πειράζει αν ένα δάχτυλο το πιάσουν πολλοί). Αυτός που έχει το χέρι του μπροστά λέει: - Το δέντρο βγάζει ροδάκινα. Κανείς δεν πρέπει να κουνηθεί. Όταν όμως πει "Το δέντρο βγάζει δηλητήριο", πρέπει να αφήσουν το δάχτυλο που κρατάνε και να τρέξουν. Αν τους πιάσει εκείνος που του κρατούσαν το χέρι, τότε ο καινούριος που πιάστηκε βάζει το χέρι του.

 

 

ΕΦΤΑΠΕΤΡΟ

Χωρίζονται τα παιδιά σε 2 ομάδες, δεξιά και αριστερά σε κάποια απόσταση. Στη μέση βάζουν 7 πέτρες ή 7 τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο. Ένα παιδί από κάθε ομάδα εναλλάξ ρίχνει τη μπάλα προσπαθώντας να ρίξει τις πέτρες. Η ομάδα πού θα τις ρίξει προσπαθεί να θέσει τους αντιπάλους εκτός παιχνιδιού εάν τους χτυπήσει με την μπάλα, ενώ η άλλη ομάδα προσπαθεί μυστικά να ξαναχτίσει τις πέτρες και να κερδίσει.

 

 

ΚΑΜΑΡΑ Η ΣΧΟΙΝΑΚΙ

Στην καμάρα παίζουν όσα παιδιά θέλουν, αλλά όχι πάρα πολλά. Δύο παιδιά βγαίνουν έξω και γυρνάν το σχοινάκι. Τα παιδιά πηδούν. Όποιο μπερδευτεί στο σχοινάκι, χάνει, βγαίνει έξω και γυρνάει το σχοινί. Ο άλλος που γυρνούσε, μπαίνει μαζί με τα άλλα παιδιά και έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται.

 

 

ΚΟΚΑΛΟ ΞΕΚΟΚΑΛΟ

Αυτό το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με πολλά παιδιά. Κάποιος μετράει από το 1 μέχρι το 10 και αρχίζει να κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Αν προσπαθήσει να πιάσει ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να πει κόκαλο και να μείνει ακίνητο για να μη το πιάσει. Το παιδί αυτό μπορεί να ξανακινηθεί μόνο αν το ακουμπήσει κάποιο από τα άλλα παιδιά, λέγοντας ξεκόκαλο. Αν μείνει μόνο ένα παιδί που έχει δικαίωμα να τρέχει δεν μπορεί να πει κόκαλο και να ακινητοποιηθεί αν δεν απελευθερώσει κάποιο άλλο παιδί. Το παιδί που θα πιαστεί τελικά είναι και αυτό που θα είναι ο κυνηγός στον επόμενο γύρο.

 

 

ΤΟ ΚΟΡΟΙΔΟ

Για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι χρειάζονται 3 παιδιά και μια μπάλα. Τα δυο παιδιά κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο και στη μέση ο τρίτος. Τα δυο παιδιά πετούν ο ένας τη μπάλα στον άλλο και ο τρίτος προσπαθεί να την πιάσει. Αν καταφέρει να την πιάσει παίρνει τη θέση του αυτός που την πέταξε.

 

ΤΟ ΚΟΥΤΣΟ

Παιζόταν από δυο άτομα. Το πρώτο παιδί που άρχιζε, έριχνε μια στρογγυλή πέτρα στην αρχή του σχεδίου. Έπρεπε στηριγμένο στο ένα πόδι να σπρώξει μ' αυτό την πέτρα ώστε να βγει έξω από το σχέδιο στην αρχή. Στη συνέχεια έριχνε την πέτρα στο δεύτερο τετράγωνο κι έμπαινε με το ένα πόδι στο σχέδιο και τετράγωνο -τετράγωνο έφτανε σ' εκείνο που βρισκόταν η πέτρα. Πάλι χτυπώντας την με το πόδι με το οποίο πατούσε στο έδαφος προσπαθούσε τετράγωνο -τετράγωνο να τη βγάλει έξω από το σχέδιο στην αρχή του. Αυτή η διαδικασία συνεχιζόταν με το τρίτο, το τέταρτο και το πέμπτο τετράγωνο. Δεν έπρεπε ούτε η πέτρα ούτε το πόδι να ακουμπήσει στις γραμμές του σχεδίου. Αν ακουμπούσε στη γραμμή έβγαινε από το παιχνίδι και ξεκινούσε το άλλο παιδί. Επίσης έχανε το παιδί του οποίου η πέτρα δε θα πήγαινε στο τετράγωνο που ήταν η σειρά του. Αν για παράδειγμα έπρεπε να ρίξει την πέτρα του στο 4ο τετράγωνο κι αυτή όπως την πετούσε πήγαινε στο 5ο τότε το παιδί αυτό έχανε και συνέχιζε το άλλο παιδί.

 

 

ΤΑ ΛΕΜΟΝΙΑ

Το παιχνίδι αυτό παίζεται με πολλά παιδιά. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα αναλαμβάνει το πέταγμα της μπάλας. Τα παιδιά αυτής της ομάδας μοιράζονται και στέκονται απέναντι σε αρκετή απόσταση. Ανάμεσά τους στέκονται τα παιδιά της άλλης ομάδας. Τα παιδιά που πετάν τη μπάλα πρέπει να βγάλουν από το παιχνίδι όλα τα παιδιά της άλλης ομάδας. Αυτό γίνεται με τον παρακάτω τρόπο: Πετούν τη μπάλα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χάνει την επαφή της από το έδαφος. Καλύτερα είναι αν την κλωτσάνε ελαφρά. Τα παιδιά που βρίσκονται στη μέση πρέπει υποχρεωτικά να πηδήξουν την μπάλα και να μην τους ακουμπήσει. Αν προσπαθήσουν να την αποφύγουν χωρίς να την πηδήξουν, βγαίνουν από το παιχνίδι.

 

 

Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΓΑ

Το παιχνίδι αυτό παίζεται από 5 παίχτες και πάνω. Ένα παιδί είναι ο λύκος, ένα άλλο η μάνα και τα υπόλοιπα είναι τα αυγά. Η μάνα περνάει από το κάθε αυγό και το ρωτάει ένα χρώμα. Τότε κάθε αυγό της λέει στο αυτί ένα χρώμα χωρίς να τ' ακούσει ο λύκος. Όταν ρωτήσει όλα τα παιδιά, τότε, λέει στο λύκο ανακατεμένα τα χρώματα που της έχουν πει .Αφού πει στο λύκο όλα τα χρώματα, εκείνος διαλέγει ένα. Το παιδί που έχει αυτό το χρώμα βγαίνει από τη μάνα όπου εκεί είναι συγκεντρωμένα όλα τα αυγά. Μόλις βγει ο λύκος αρχίζει να το κυνηγάει. Αν ο λύκος πιάσει το αυγό το πάει στη φυλακή. Το πιασμένο αυγό δεν μπορεί να ελευθερωθεί ξανά. Η μάνα ξαναλέγει πάλι τα χρώματα και ο λύκος διαλέγει πάλι ένα. Η ίδια διαδικασία γίνεται με όλα τα αυγά. Αν ο λύκος πιάσει όλα τα αυγά νικάει εκείνος. Όταν όμως δεν τα πιάσει όλα μέχρι το τέλος του παιχνιδιού είναι χαμένος.

 

 

ΜΑΓΙΣΣΑ ΜΑΓΙΣΣΑ

Όλα τα παιδιά κάθονται στη σειρά πάνω σε μια γραμμή και ένα παιδί που κάνει τη μάγισσα, κάθεται σε κάποια απόσταση απέναντί τους. Τα παιδιά φωνάζουν: "Μάγισσα, μάγισσα τι μαγειρεύεις σήμερα;" Η μάγισσα απαντά αναφέροντας ένα φαγητό. Το παιδί που του αρέσει το φαγητό που άκουσε κάνει ένα βήμα μπροστά. Την ίδια διαδικασία ακολουθούν και στη συνέχεια. Κάποια στιγμή η μάγισσα φωνάζει: "Παιδιά!" Τότε τα κυνηγά και τα παιδιά πρέπει να επιστρέψουν πίσω από τη γραμμή από την οποία ξεκίνησαν. Αν η μάγισσα πιάσει κάποιο παιδί, τότε το παιδί γίνεται μάγισσα.

 

ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΑΚΙ

Χρειάζεται 10 ή περισσότερα παιδιά. Κάποιος έχει ένα μαντήλι. Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν ένα κύκλο. Αυτός που έχει το μαντήλι γυρνάει γύρω γύρω λέγοντας: "Το μαντηλάκι πέρασε κι η κόρη το γυρεύει, που θα το έβρει". Τότε αφήνει σε κάποιον το μαντήλι και εκείνος αμέσως τον κυνηγάει. Τότε ο άλλος πρέπει να κάνει ένα γύρο και να μπει στη θέση του άλλου. Αν μπει κερδίζει, αν όχι χάνει.

 

ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ

Οι δυο ομάδες παρατάσσονταν η μια απέναντι στην άλλη και έπαιρναν οι παίκτες της καθεμιάς τα νούμερά τους. Στο μέσο της απόστασής τους υπήρχε κάποιος που κρατούσε ένα μαντηλάκι και σε κάποια στιγμή φώναζε ένα νούμερο. Τότε ο παίκτης της κάθε ομάδας που είχε αυτό το νούμερο πήγαινε στο κέντρο για να πάρει το μαντηλάκι. Έπρεπε να προσέχει όμως. Το μαντηλάκι έπρεπε να το πάρει και να επιστρέψει στην ομάδα του, χωρίς να τον πιάσει ο παίκτης της άλλη ομάδας που είχε το ίδιο νούμερο και βγήκε κι αυτός να διεκδικήσει το μαντηλάκι. Διαφορετικά το μαντηλάκι το έπαιρνε αυτός. Είναι ένα παιχνίδι που παίζεται με κάποιες παραλλαγές μέχρι σήμερα.

 

 

Η ΜΕΛΙΣΣΑ

Το παιχνίδι μέλισσες παίζεται από 5 παίκτες και πάνω . Για να παιχτεί το παιχνίδι, δυο παιδιά φτιάχνουν με τα χέρια τους μια γέφυρα και τα υπόλοιπα παιδιά περνούν κάτω απ' αυτήν. Τα παιδιά τα οποία έφτιαξαν τη γέφυρα διαλέγουν δυο λέξεις, μια για το καθένα. Μετά τραγουδούν ένα τραγούδι: ' Περνά - περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα κλωσσόπουλα. Ζουμ – ζουμ – ζουμ να οι μέλισσες περνούν για να δούμε τι θα πουν'. Όταν τελειώσουν το τραγούδι, το παιδί που βρίσκεται κάτω από τη γέφυρα, πιάνεται από τα παιδιά που έφτιαξαν τη γέφυρα. Μετά του λένε τις δυο λέξεις που διάλεξαν και το παιδί πρέπει να διαλέξει μια από τις δυο. Όποια λέξη από τις δυο διαλέξει πάει με το παιδί που διάλεξε αυτή τη λέξη. Έτσι γίνεται και με τους υπόλοιπους. Όποιος πάρει τους περισσότερους κερδίζει.

 

 

ΤΑ ΜΗΛΑ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Μετά κάνουν "πέτρα - ψαλίδι - χαρτί" για να δουν ποια από τις δύο ομάδες θα είναι μέσα. Τα παιδιά που είναι μέσα πρέπει να τρέχουν εδώ κι εκεί για να μην τους ακουμπήσει η μπάλα. Αν καείς βγαίνεις έξω. Ο σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι να πιάσεις όσο περισσότερα μήλα μπορείς, πιάνοντας κάθε φορά τη μπάλα. Με κάθε μήλο έχεις μια ζωή παραπάνω, δηλαδή αν καείς παίζεις δεύτερη φορά, γιατί είχες πιάσει μήλο. Ο τελευταίος που θα μείνει πρέπει να κάνει τα δωδέκατα, δηλαδή για δώδεκα συνεχή χτυπήματα να μην τον κάψουν.

 

 

ΠΑΤΑΤΕΣ

Στις πατάτες παίζουν όσα παιδιά θέλουν. Κάνουν ένα κύκλο και παίζουν βόλεϊ. Όποιο παιδί δεν μπορεί να ρίξει καλή πάσα και πέσει κάτω η μπάλα, μπαίνει στη μέση του κύκλου με το ένα πόδι γονατισμένο και προσπαθεί να πιάσει τη μπάλα. Όποιο παιδί ρίξει τη μπάλα, μπαίνει μέσα. Αν πιάσει τη μπάλα κάποιος από εκείνους που βρίσκονται στη μέση του κύκλου, βγαίνει έξω μαζί με τους άλλους, που είναι μέσα και μπαίνει όποιος πέταξε τη μπάλα. Νικητής είναι εκείνος που μένει μόνος στον κύκλο έξω

 

 

ΠΑΤΗΤΟ

Το πατητό είναι ένα παιχνίδι πολύ ωραίο. Τα παιδιά βάζουν όλα τα πόδια τους μαζί μετά λένε: "Παίζουμε ένα παιχνίδι που το λένε πατητό, ένα δύο τρία στοπ". Μετά όταν το πούμε απομακρυνόμαστε από τον άλλον και ένας ένας με τη σειρά λέμε "ένα δυο τρία στοπ". Μετά τα παιδιά προσπαθούν να πατήσουν τον άλλον. Άμα τον πατήσεις βγαίνει έξω.

 

ΠΥΡΑΜΙΔΑ

Ένα παιδί κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Για να μη τους πιάσει πρέπει να πουν "πυραμίδα". Αν πει πυραμίδα δεν τους πιάνει αλλά αυτοί γίνονται αιχμάλωτοι και κάθονται κάτω. Για να τους ξελευτερώσουν τα άλλα παιδιά που δεν έχουν πει πυραμίδα, πρέπει να περάσουν από πάνω ή κάτω από τα πόδια του αιχμαλώτου.

 

ΣΙ ΜΑΡΙΟ

Για να παίξουν το Σι Μαριό, τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο και απλώνουν τα χέρια τους. Ενώνουν τα παιδιά τα χέρια έτσι ώστε οι παλάμες τους να βλέπουν προς το μέσον του κύκλου. Μπορούν να παίξουν όσα παιδιά θέλουν. Τα παιδιά αρχίζουν να τραγουδούν το τραγούδι κτυπώντας το κάθε ένα με το δεξί του χέρι, την παλάμη του παιδιού που βρίσκεται στο αριστερό του χέρι. Όταν όμως φτάσουμε στο one, two, three, τότε το προτελευταίο παιδί πρέπει να πετύχει την παλάμη του παιδιού που είναι τελευταίο. Αν την κτυπήσει, τότε το βγάζει από το παιχνίδι και ο κύκλος μικραίνει. Αν δεν την κτυπήσει, τότε βγαίνει αυτό.

 

ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙΑ

Η ομάδα των παιδιών τα βγάζει για να δούνε ποιος τα φυλάει και αυτό στέκεται σε απόσταση με το πρόσωπο στον τοίχο λέγοντας: " Στρατιωτάκια ακούνητα, αμίλητα και αγέλαστα". Μόλις αυτός γυρίσει προς τα παιδιά που βρίσκονται σε απόσταση πίσω από την πλάτη του και κάνουν διάφορες κινήσεις πρέπει να μείνουν ακίνητα. Εκείνος τότε θα περιδιαβεί ανάμεσά τους με σκοπό να τα κάνει να κουνηθούν ή να γελάσουν, χωρίς όμως να τ' ακουμπήσει. Αν κάποιος κουνηθεί τον βγάζει από το παιγνίδι. Το ίδιο επαναλαμβάνεται μέχρι να μείνει ο τελευταίος, ο οποίος και καλείται να τα φυλάξει.

 

ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

Παίζουν πολλά παιδιά. Οι παίκτες κάθονται στη σειρά σε μία ευθεία. Ο πρώτος βρίσκει μία λέξη και τη λέει στο αυτί του δεύτερου χωρίς όμως να τον ακούσουν οι άλλοι. Η λέξη αυτή πρέπει να είναι κατά προτίμηση δύσκολη ή με πολλές συλλαβές. Ο δεύτερος επαναλαμβάνει στον τρίτο ότι άκουσε ή κατάλαβε, ο Τρίτος στον τέταρτο κ.ο.κ.. Όταν φτάσει η σειρά του τελευταίου, φωνάζει τη λέξη που άκουσε δυνατά και αν είναι η λέξη που είπε ο πρώτος τότε το τηλέφωνο λειτουργεί κανονικά. Αν όμως η λέξη είναι παραποιημένη το τηλέφωνο είναι χαλασμένο. Συνήθως η λέξη είναι παραποιημένη και το αστείο του παιχνιδιού είναι να επαναλαμβάνει ο καθένας ότι άκουσε. Το παιχνίδι συνεχίζεται και ο τελευταίος στη σειρά μπαίνει πρώτος και προτείνει τη δική του λέξη.

 

ΤΟΙΧΟΜΗΛΑ

Κάνετε μια ουρά μπροστά από ένα τοίχο. Ο καθένας με τη σειρά του πετάει τη μπάλα στον τοίχο και προσπαθεί να την πηδήξει. Αν τον ακουμπήσει πάει στον τοίχο και περιμένει να τελειώσει ο γύρος. Αν την πηδήξει πάει στο τέλος της ουράς. Ο τελευταίος που θα μείνει είναι και ο νικητής.

 

ΤΡΙΟΛΙ ΤΡΙΛΙΖΑ

αγόρια - κορίτσια) Σαν τη σημερινή τρίλιζα. Παιζόταν από δύο άτομα. Ο ένας είχε τρεις κόκκινες και ο άλλος τρεις άσπρες μικρές πέτρες. Έβαζαν εναλλάξ μία μία πάνω στο σχήμα και προσπαθούσαν να σχηματίσει ο καθένας με τις πέτρες του τριάδα (οριζόντια, κάθετα και διαγώνια) στα σημεία που τέμνονται οι γραμμές του σχήματος. Αν τις τοποθετούσαν όλες χωρίς να καταφέρει κανείς να κάνει τριάδα τότε άρχιζαν να τις μετακινούν μέχρι να καταφέρει κάποιος να πετύχει τριάδα. Κάθε πέτρα μπορούσε να μετακινηθεί σε γειτονικό ελεύθερο σημείο.

 

ΨΕΙΡΕΣ

Οι ψείρες είναι ένα παιχνίδι πολύ ωραίο που το παίζουν πολλά παιδιά. Ένας κρατάει τη μπάλα, την πετάει ψηλά και λέει: "Να την πιάσει ο .............", λέγοντας το όνομα κάποιου παιδιού που παίζει. Το παιδί αυτό πρέπει να πιάσει τη μπάλα και να πει αμέσως: "Ένα, δύο, τρία, στοπ!" Αμέσως πρέπει να σταματήσουν όλοι. Αυτός που έχει τη μπάλα κάνει τρία βήματα για να πλησιάσει αυτόν που θέλει να κανέψει (πετύχει). Αν δεν τον κανέψει, τότε παίρνει μια ψείρα (πόντο). Αν τον κανέψει όμως παίρνει την ψείρα ο άλλος. Όποιος συμπληρώσει 5 ψείρες, τότε οι άλλοι του βγάζουνε ψευδώνυμο και τον φωνάζουν με αυτό σε όλη την υπόλοιπη διάρκεια του παιχνιδιού.

 


Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδα Webnode